ISM implementatie
Door ISM (Integrated Service Management) te implementeren verhoogt u de flexibiliteit en beschikbaarheid van de IT. Grote en kleinere IT-beheerorganisaties krijgen met ISM hun dienstverlening onder controle. Beheerders en gebruikers kunnen hierdoor effectiever en gerichter hun werkzaamheden uitvoeren. Bovendien voldoet ISM aan hoge kwaliteitsstandaarden, zoals NEN7510, ISO27000, COBIT en ISO20000.
Verbeter uw IT-dienstverlening structureel met ISM. Vraag nu vrijblijvend meer informatie aan.
ISM Methode
ISM is een invoeringsmethode om de IT-dienstverlening in korte tijd structureel te verbeteren. Dit gebeurt door middel van het structuren, standaardiseren en vereenvoudigen van IT-servicemanagement.
In tegenstelling tot ITIL is ISM een overzichtelijk en erg toepasbaar model. ISM bevat slechts zes beheerprocessen die het complete IT-beheer omvatten. Doordat de ISM-processen zijn afgeleid van ITIL, MOF en ASL zijn de processen herkenbaar voor uw beheerders.
De vier primaire processen zorgen voor het effectief kunnen leveren van de IT-dienstverlening:
- Afspreken - Service level management
- Wijzigen - Change management
- Herstellen - Incident management
- Leveren - Operations management
Om efficiënt te kunnen werken zijn daarnaast twee processen gedefinieerd:
- Informeren - Configuration management
- Voorkomen - Quality management
Uitgebreide informatie over ISM is te vinden op de ISM portal.
Succesvolle ervaringen
De ISM-methode is al bij veel organisaties met succes ingevoerd. Een referentieoverzicht is te zien op de ISM Portal.